Skanssi Winner of NCSC awards 2019

Kauppakeskus Skanssi palkittiin vuoden Paras markkinointikampanja -palkinnolla

NCSC (Nordic Council of Shopping Centres) palkitsi vuoden parhaita suomalaisia kauppakeskuksia NCSC Finland Awardseilla Ravintola Pörssissä Helsingissä tiistaina 8.10.2019.

Kauppakeskus Skanssi voitti parhaan markkinointikampanja -kategorian vuoden 2018 kesäkampanjallaan. Skanssi uudisti brändi-ilmeensä keväällä 2018 ja loi sen myötä uuden ”Skanssaus”-kielen osaksi markkinointiviestintäänsä. Uuden brändi-ilmeen pohjalta luotu iloinen ja leppoisa kesäkampanja ”Skanttuvei” oli vahvasti kohdennettu useammalle eri kohderyhmälle. Kampanjassa tuttuja sanoja ”skanssattiin” mieleenpainuviksi. Voiton myötä Skanssi matkaa kampanjallaan pohjoismaisten kauppakeskusten finaaliin NCSC Nordic Awards kilpailuun. Kampanjan suunnittelusta vastasi turkulainen mainostoimisto Briiffi.

Skanssaus-kieli erottaa meidät viestinnässä positiivisesti ja tuo pilkettä silmäkulmaan. ”Skans ’n’ roses”, ”skanttuvei” ja muut skanssatut lausahdukset ovat jääneet elämään vahvasti myös kampanjoiden jälkeen.” kertoo kauppakeskusjohtaja Maarit Hurme.

Kesäkampanjan ylitti odotukset, kun sekä myynnit että kävijämäärät nousivat kesä-elokuun aikana merkittävästi. Kesäkuukaudet ovat olleet yleensä hiljaisia kuukausia kauppakeskuksissa. ”Kävijämäärä nousi kesän osalta +11% ja myynnit +6% - näiden myötä rikottiin kaikki Skanssin aikaisemmat ennätykset. Kesäkampanjamme näkyi ja kuului monessa eri mediassa.” jatkaa Hurme.

Viime vuonna Skanssi saavutti kaikkien aikojen kävijäennätyksensä: 3,6 miljoonaa kävijää, mikä on +7% kasvu edellisvuoteen verrattuna. ”Tänä vuonna olemme uudistaneet mm. EAT Skanssi ravintolamaailman, useampi liike on uusinut omaa liiketilaansa sekä täysin uusia liikkeitä on avattu, viimeisimpänä mm. Burger King ja Zizzi. Tästä kymmenvuotis-juhlavuodesta näyttääkin tulevan kaikkien aikojen paras toimintavuotemme. Iso kiitos tästä kuuluukin ehdottomasti asiakkaillemme ja Skanssin yrittäjille”, Hurme kiittelee.

Tuomarit perustelivat voittajan valintaa seuraavasti: ”Skanssi on onnistunut raikastamaan oivaltavalla tavalla kauppakeskuksen viestintää. Itsessään perinteiseen malliin on saatu sisällytettyä erottuvia elementtejä, jotka tuottavat tulosta. Uudella brändistrategialla ja tähän liittyvillä markkinointiteoilla on onnistuttu puhuttelemaan kohderyhmää ja tämä konvertoituu selkeästi kauttaaltaan parantuneina tunnuslukuina.”

NCSC Awards on vuosittainen järjestettävä kilpailu, jonka tarkoituksena on antaa tunnustusta kauppakeskusalan menestyksekkäimmistä, innovatiivisimmista ja luovimmista panostuksista. Kilpailut alkavat ensin maakohtaisesta kussakin Pohjoismaassa, jonka jälkeen eri maiden voittajat kilpailevat keskenään NCSC Nordic Awards kilpailussa. Parhaan markkinointikampanjan finaalissa voitosta Suomessa taistelivat myös kauppakeskukset Itis ja Pasaati.