Yhteispalvelu Monitori

Monitorin palveluajat toistaiseksi  (tammikuun 2021 loppuun), ma-to klo 12-18 ja pe klo 12-17.
Monitorin tiskillä palvellaan Fölin, kirjaston, kaupungin yleisneuvonnan ja kalastuslupien kanssa sekä lisäksi Kelan hakemukset voi jättää Skanssin Monitoriin sen auki ollessa. Olemme olleet Korona-aikana yksi harvoja kaupungin asiakaspalvelupaikoista, jossa ovat asiakaspäätteet käytettävissä ja tulostaminen onnistunut.

Skanssin Kelan aukioloaika on tammikuussa;  8.1. alkaen  tiistaisin klo 12 – 15.30. Kelan henkilökunta on siis paikalla aina tiistaisin ja Kelaan saattaa tulla lisäksi ajanvarausasiakkaita aamupäivästä klo 9.30 – 11 välisenä aikana. HUOM! Kelan kanssa asiointi Korona-aikana: Voit tehdä ajanvarauksen myös puhelimitse Kelan verkkosivuilta. Ajanvaraukset: www. kela.fi/ajanvaraus. Kelan hakemuksia ja niiden liitteitä otetaan vastaan aina Monitorin auki ollessa.

Skanssin Infotori (omakielinen neuvonta)
Palvelee  etänä 15.1. asti mutta 7.-15.1. mahdollisuus ajanvarauksella face to face asiointiin (venäjä, englanti, saksa, arabia, persia sekä kurdi). Katso tarkemmin Infotorin Facebook-sivulta.
Lisätietoja neuvojilta:

Palvelua on tarjolla tarvittaessa myös muilla kielillä (mm. dhari, pasto, romania, puola, somalia ja thai).

Yhteispalvelu Monitori on Turun kaupungin, Varsinais-Suomen TE-toimiston, KELAN sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteinen palvelupiste. Yhteispalvelu Monitorin yhdeltä luukulta monet palvelut: neuvontaa, ohjausta ja tietoa Turun kaupungin ja Turun TE-toimiston ja muiden yhteistyökumppanien palveluista, henkilökohtaista palveluneuvontaa ajanvarauksella, työllistymisestä sekä elämänhallintaa ja hyvinvointia edistäviä tapahtumia, kirjastopalvelut, ja ilmaiset nettipalvelut (6 päätettä). Kelan toimisto sijaitsee Monitorissa, katso lisää kohdasta UUTTA.

Saatavilla seudullisen joukkoliikenteen Fölin kortit ja niiden lataukset, päivähoidon uusien asiakkaiden neuvontaa, tutustumiset Turun seudun vapaaehtoistoimintaan tiistaisin. Turun kaupungin järjestämänä omakielistä (14 kieltä) neuvontaa maahanmuuttajille Monitorin tiloissa. Infotori palvelee kaikkia Turun seudulla asuvia maahanmuuttajia.

Lisätiedot tarkemmin: Monitorista www.turku.fi/monitori ja www.turku.fi/infotori. Infotori on Turun seudun maahanmuuttajien omakielinen neuvontapiste Monitorissa. Monitorissa saatavilla myös Nuorten työpajan Fendarin ja Työkeskuksen tuotteita. Lisää ajankohtaista infoa ja viikko-ohjelma aina yhteispalvelu Monitorin sivulta.

Monitori sijaitsee Skanssin toisessa kerroksessa Itäparkin päädyssä! Tervetuloa tutustumaan!

  • Maksuttomat nettipisteet
  • Turun kaupungin Työpiste toimii Monitorissa päivttäin. 
  • Työnhakuneuvontaa joka arkipäivä, opastusta TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelun käyttöön sekä yleistä neuvontaa TE-toimistoon liittyvissä ja koulutusasioissa
  • Kirjastopalvelut: lainaus, palautus ja varausten noutopiste
  • Fölin korttien myynti ja lataus
  • Liikuntakorttien myynti ja lataus
  • Turun kaupungin TYKY-rannekeiden lataus
  • Seniorirannekkeiden myynti ja lataus
  • Poliisin sähköisten palveluiden neuvonta ja opastus (mm. passin haku sähköisesti)
  • Eurooppatiedotuksen materiaalit
  • Fendarin ja työkeskuksen tuotteiden myynti
  • TVT-asuntojen ja Vason esitteitä ja hakemuksia
  • Kelan hakemuksia ja liitteitä otetaan vastaan aina Monitorin ollessa auki
  • Perheoikeudellista neuvontaa keskiviikkoisin klo 14–16.
  • Tietoa tuki- ja sijaisperheistä joka kuukauden kolmas tiistai klo 15 –16.30
  • Neuvolan lapsiperheiden palveluohjaus aina perjantaisin klo 9–12.

KELA

Skanssin Kela toimii Monitorin yhteydessä ja palvelee ajanvarauksella kaikkina arkipäivinä. Ilman ajanvarausta voit asioida ma–ti päivällä klo 12–15.30. HUOM ! Vuoronumerolaite on avoinna klo 12–15, joten kannattaa tulla ennen klo 15, jos haluaa samana päivänä päästä keskustelemaan Kelan asiantuntijan kanssa.