Yhteispalvelu Monitori

 

Yhteispalvelu Monitori on Turun kaupungin, Varsinais-Suomen TE-toimiston, KELAN, Maistraatin sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteinen palvelupiste. Yhteispalvelu Monitorin yhdeltä luukulta monet palvelut: neuvontaa, ohjausta ja tietoa Turun kaupungin ja Turun TE-toimiston ja muiden yhteistyökumppanien palveluista, henkilökohtaista palveluneuvontaa ajanvarauksella, työllistymisestä sekä elämänhallintaa ja hyvinvointia edistäviä tapahtumia, kirjastopalvelut, ja ilmaiset nettipalvelut (6 päätettä). Kelan toimisto sijaitsee Monitorissa, katso lisää kohdasta UUTTA.

Saatavilla seudullisen joukkoliikenteen Fölin kortit ja niiden lataukset, päivähoidon uusien asiakkaiden neuvontaa, tutustumiset Turun seudun vapaaehtoistoimintaan tiistaisin. Turun kaupungin järjestämänä omakielistä (14 kieltä) neuvontaa maahanmuuttajille Monitorin tiloissa. Infotori palvelee kaikkia Turun seudulla asuvia maahanmuuttajia.

Lisätiedot tarkemmin: Monitorista www.turku.fi/monitori ja www.turku.fi/infotori. Infotori on Turun seudun maahanmuuttajien omakielinen neuvontapiste Monitorissa. Monitorissa saatavilla myös Nuorten työpajan Fendarin ja Työkeskuksen tuotteita. Lisää ajankohtaista infoa ja viikko-ohjelma aina yhteispalvelu Monitorin sivulta.

Monitori sijaitsee Skanssin toisessa kerroksessa Itäparkin päädyssä! Tervetuloa tutustumaan!

  • Maksuttomat nettipisteet
  • Turun kaupungin Työpiste toimii Monitorissa päivttäin. 
  • Työnhakuneuvontaa joka arkipäivä, opastusta TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelun käyttöön sekä yleistä neuvontaa TE-toimistoon liittyvissä ja koulutusasioissa
  • Kirjastopalvelut: lainaus, palautus ja varausten noutopiste
  • Fölin korttien myynti ja lataus
  • Liikuntakorttien myynti ja lataus
  • Turun kaupungin TYKY-rannekeiden lataus
  • Seniorirannekkeiden myynti ja lataus
  • Poliisin sähköisten palveluiden neuvonta ja opastus (mm. passin haku sähköisesti)
  • Maistraatin sähköisten palveluiden neuvonta ja opastus, ja eräitä lomakkeita
  • Eurooppatiedotuksen materiaalit
  • Fendarin ja työkeskuksen tuotteiden myynti
  • TVT-asuntojen ja Vason esitteitä ja hakemuksia
  • Kelan hakemuksia ja liitteitä otetaan vastaan aina Monitorin ollessa auki
  • Perheoikeudellista neuvontaa keskiviikkoisin klo 14–16.
  • Tietoa tuki- ja sijaisperheistä joka kuukauden kolmas tiistai klo 15 –16.30
  • Neuvolan lapsiperheiden palveluohjaus aina perjantaisin klo 9–12.

 

KELA

Skanssin Kela toimii Monitorin yhteydessä ja palvelee ajanvarauksella kaikkina arkipäivinä. Ilman ajanvarausta voit asioida ma–ti päivällä klo 12–15.30. HUOM ! Vuoronumerolaite on avoinna klo 12–15, joten kannattaa tulla ennen klo 15, jos haluaa samana päivänä päästä keskustelemaan Kelan asiantuntijan kanssa.